Kas ir CRM

CRM ir klientu attiecību pārvaldības sistēma.

Angļu valodā CRM ir saīsinājums no “Customer Relations Management”. Klasiskā veidā CRM uzskaita un atgādina par visu komunikāciju, ko jūs uzņēmuma vārdā veiciet ar saviem klientiem – visus zvanus, tikšanās un veicamos darba uzdevumus.

CRM izmantošanas piemērs:

Vai Jums ir gadījies sazvanīt klientu apkalpošanas centru, kur jūs stādaties priekšā, atbildat uz neskaitāmiem jautājumiem par to kas jūs esat un kas jums ir par iekārtu un kāda ir problēma.. tad jūs savieno ar citu speciālistu, kuram ir vēlreiz jāstāsta tieši tas pats? Tas ir visai kaitinoši un visticamāk šim uzņēmumam nav pieejama klientu apkalpošanas programma, kas ļautu jūs identificēt, lai viņi jau zinātu, kas jūs esat, kas jums ir uzstādīts un ar kādām problēmām jau iepriekš esat saskārušies.

Šis piemērs ilustrēja tikai vienu no situācijām. Scoro CRM spēj daudz vairāk – tā pateiks jums priekšā, kad jums ir kādam jāpiezvana un kas jums šodien ir paveicams. Jūsu klientu datu bāzē būs saglabājusies visa komunikācijas vēsture – arī tā, ko ir veicis jūsu priekšgājējs. Tādā veidā jūsu klienti jutīs, ka jūs par tiem rūpējaties, zināt viņu vajadzības un esat uzdevuma augstumos.

Ar Scoro CRM jūs varat, paralēli runājot pa tālruni ar klientu, sagatavot viņam un nosūtīt piedāvājumu tieši no sistēmas, vienoties par turpmākajiem soļiem un atzīmēt sistēmā darāmos darbus. Nekas netiks piemirsts. Šos darbus jūs varēsiet deleģēt saviem kolēģiem un uzraudzīt vai viss ir izdarīts laikā. Sistēma uzskaitīs visu reāli patērēto laiku un jūs precīzi zināsiet, cik jūsu klienti ienes un cik izmaksā. Biznesu ir vieglāk attīstīt un plānot, ja jums ir šie dati.

Ar ko CRM programma atšķiras no ERP sistēmām? Kādas ir CRM un ERP cenas?

CRM sistēmas pamatuzdevumi ir pārdošanas vadība un klientu apkalpošana. ERP sistēma ir uzņēmuma vadības, jeb uzņēmumu resursu vadības sistēma. Ar ERP mēs bieži saprotam ražošanas, dokumentu, projektu vadību, iespējams pat noliktavas atlikumu uzskaiti un dažādu citu plūsmu vadību.

Ja jums ir pārdošanas un klientu apkalpošanas komanda, kas strādā tiešās pārdošanas B2C vai B2B biznesā, jums ir nepieciešams un pietiekams CRM risinājums. Ja jūsu uzņēmums meklē sistēmu, kas spēj pārvaldīt arī ražošanas procesus, Jums vajadzētu skatīties ERP virzienā.

Kādas ir populārākās CRM sistēmas Latvijā?

→ Pipedrive, Microsoft Dynamics, Scoro, Salesforce.

Kādas ir populāras ERP sistēmas?

→ SAP, Navision, Oracle, Sage.

Cik maksā CRM un ERP sistēmas?

→ Praktiski visi šobrīd tirgū pieejamie risinājumi tiek piedāvāti kā SAAS (Software as a service) modelis, jeb programmatūra kā pakalpojums ar ikmēneša maksu. Šīs programmas tiek nomātas un atkarībā no tā, cik cilvēki (lietotāji) to lietos, kā arī kādi moduļi vai komplektācija, noteiks, kāda ir mēneša maksa. Ir pieņemts, ka par katru sistēmas lietotāju (jeb jūsu darbinieku, kas izmantos sistēmu), ir jāmaksā lietotāja licences maksa, kas atkarībā no sistēmas, var būt, piemēram, no 35 līdz 65 Eiro mēnesī. Taču vēl var būt kādi papildinājumi, par kuriem ir jāmaksā atsevišķi. Jums ir iespēja maksāt ar ikmēneša rēķinu vai arī maksāt uzreiz par gadu, kas parasti ir lētāk.

Vēl viena pozīcija, ar kuru ir jārēķinās, ir ieviešanas maksa. Šis pakalpojums nodrošina to, ka jums tiek piešķirts projektu vadītājs – konsultants, sadarbībā ar kuru sistēmā tiks īstenoti jūsu uzņēmuma procesi, tiks pielāgoti moduļi un importēti jūsu dati, lai sistēmu uzsākot lietot, tā ir gatava darbam. Importēt iespējams, piemēram, jūsu klientu datubāzi, izveidot dažādas veidlapas un ne mazāk svarīgi – jūsu kolektīvs tiks apmācīts darbam ar sistēmu. Ieviešanas cenu jums precīzi pateiks tikai piegādātājs, jo tā būs atkarīga no sistēmas komplektācijas, pielāgojumiem, importējamo datu un jūsu apmācāmo darbinieku skaita. Jāņem vērā, ka vadība var vēlēties dažādas atskaites utml, kas ir jāiebūvē sistēmā. Ieviešana ir ļoti individuāla katram uzņēmumam, jo uzņēmumi ir ļoti dažādi un to biznesa jomas atšķiras.

Vairāk jautājumus un atbildes skatiet sadaļā – Scoro. Bieži uzdoti jautājumi.

Kā saprast, kāda sistēma ir piemērota jūsu uzņēmumam?

→ Šo jums palīdzēs saprast mūsu konsultanti. Atkarībā no tā, vai jūsu uzņēmumā ir vai nav ražošana, noliktava, projektu vadība, pasūtījumi, piegādes, aktīvi, īpašumi.. jums vairāk būs piemērota viena vai otra sistēma. Tāpat ir svarīgi, cik liels ir jūsu uzņēmuma kolektīvs un procesu apjoms. Sistēma, kas būs piemērota mazam 5 cilvēku kolektīvam, nebūs pietiekama lielam uzņēmumam. Tāpat nav vērts maksāt par lielu sistēmu, ja esat maz un neizmantosiet visas ekosistēmas iespējas.

Piemērs 1:

Jūsu uzņēmumā sāpe ir projektu vadība, jo nav kopainas, nav sapratnes par to cik kurš projekts ir tālu un kāda vispār ir ieņēmumu un termiņu prognoze. Projektu vadītāji izklausās pārslogoti, taču nekas neiet uz priekšu un kāds no ražošanas daļas dzer tēju, jo nav iedots materiāls darbam. Šajā gadījumā jums būs piemērota Scoro Pro sistēma.

Piemērs 2:

Jūs esat aktīvā pārdošanas biznesā. Jūsu kolektīvā ir pārdevēji, kas regulāri aizmirst par iesniegtiem piedāvājumiem, klienti pārmet, ka jūs neesat atzvanījuši vai tieši otrādi, lai jūs atkārtoti nezvanat, jo tas jums jau ir iepriekš teikts. Jaunākie pārdevēji neizpilda uzstādījumus, kamēr kāds no vecajiem pārdevējiem ir aizgājis no darba, protams, ar visiem kontaktiem. Šajā gadījumā jums būs piemēroti, piemēram, Pipedrive vai Scoro CRM.

Piemērs 3:

Jūs ražojat preces, kas ir jāizvadā klientiem, plānojot maršrutus un iekraušanas secību transportā. Jūsu sagāde regulāri netiek galā ar caurlaides pieprasījumu, rezultātā ir detaļas, kas aizņem pilnus plauktus un ir pudeles kakls ar citām komplektējošām daļām. Uzstādītajām precēm ir nepieciešama regulāra apkope, taču meistari vienmēr ir aizņemti un serviss kavējas. Šajā gadījumā būs nepieciešama kāda ERP sistēma vai pat kombinācija no divām.

CRM Demo versija. Kā apskatīt sistēmas vidi?

Sistēmas spēj daudz vairāk, nekā mēs šeit varam īsumā aprakstīt. Mēs būsim priecīgi jums klātienē vai ar attālinātu Teams, Zoom vai Webex video sarunu parādīt sistēmu, pastāstīt par tās iespējām un pat nodemonstrēt, kā tieši jūsu uzņēmums ar tās palīdzību spēs strādāt ātrāk, labāk un efektīvāk.

Mēs iesakām sekojošu pieeju:

  1. Jūs sazinaties ar mums un vienojieties par jums ērtāko laiku sarunai, kurā tiks atbildēts uz jautājumiem un parādīts tieši tas, kas jūs interesē, lai jūs saņemat kvalitatīvu konsultāciju vai konkrētā sistēma jums risina jūsu problēmas vai neder.
  2. Jūs pēc tam, ja ir konstatēts, ka sistēma der, piesakāties uz demo vidi, kurā varat nesteidzīgi visu izpētīt.

Kāpēc ne uzreiz demo vide, lai jūs paši varat izdomāt vai jums tādu vajag?

Tāpēc, ka:

  1. Demo vides ir tukšas sistēmas bez datiem, kas ilustrētu, ko no sistēmas var dabūt ārā. Un tā ir lielākā vērtība.
  2. Ja jūs nepārzināt CRM sistēmu iespējas, un saskaraties ar programmas vidi pirmoreiz, jūs nezināt, ko tur pētīt un kā salīdzināt.
  3. Jūs varat raudzīties no skatu punkta “vai es ar to prastu strādāt”, kamēr mēs jums palīdzēsim raudzīties uz to vai tā derēs jūsu kolektīvam un vai tā būs piemērota jūsu procesiem.
  4. Jūs nevarat, raugoties uz tukšu demo vidi, pieņemt lēmumu, vai šis risinājums atrisinās jūsu problēmu, kuras dēļ jūs vispār meklējat sistēmas.

Mums ir pieredze ar CRM/ERP sistēmām kopš 2011. gada. Mēs paši sen sākām ar Excel un izmēģinājām Base CRM, Asana, Salesmesh, Salesforce. Kopš 2013. gada mēs konsultējam klientus un ieviešam tiem Scoro sistēmu. Esam sertificēts partneris ar pieredzi un zināšanām. Esam konsultējuši visdažādāko jomu uzņēmumus. Tāpēc izmantojat šo pieredzi un piesakiet bezmaksas konsultāciju – sazinieties ar mums šeit.