Padomi efektīvas prezentācijas izveidei. Kā izveidot labu prezentāciju?

Kā sagatavot labu biznesa vai organizācijas prezentāciju?

Agrāk vai vēlāk, ikvienam uzņēmumam ir nepieciešams savs prezentācijas dizains, ko izmantot, lai veidotu prezentācijas pārdošanai, atskaitēm vai uzstātos par it kā ar biznesu nesaistītu tēmu, tomēr pārstāvot savu uzņēmumu.

Korporatīvā prezentācija ir vizuāli izteiksmīgs materiāls, kas papildina prezentētāja stāstīto ar skaitļiem, grafikiem, vizuāliem uzsvariem un konkrētiem faktiem, kam jāpaliek atmiņā. Pārstāvētais uzņēmums iegūst lielisku iespēju, savas zīmola stratēģijas ietvaros, sevi prezentēt kā atbildīgu, ilgspējīgu un sakārtotu organizāciju, protams, ja prezentācija ir izveidota līmenī un arī stāstītājs ir pārliecinošs un interesants.

Ir gadījumi, kad jums ir nepieciešama marketinga prezentācija un ir gadījumi, kad ir jābūt ļoti konkrētiem – jo īpaši, ja jūs dodaties un investoru sapulci vai atskaitāties akcionāriem. Tās ir dažādas prezentācijas un ir ļoti svarīgi ievērot līdzsvaru starp teksta daudzumu, slaidu skaitu un atbilstošu vizuālu noformējumu. Gadījumā, ja jūs to nedarāt katru dienu, laba prezentācija vien jums liks justies pārliecinošāk – tā ir puse no izdošanās, kamēr otra puse ir jūsu un tikai jūsu pašu rokās, stājā, runā, apģērbā un pārliecībā.

Efektīva prezentācija

Kādi ir priekšnoteikumi efektīvas prezentācijas izveidei? Uz ko fokusēties, veidojot prezentāciju?

Vai tas ir dizains vai saturs?

Ar ko sākt? Nereti jūs veraties tukšā slaidā savā datorā un nevarat izlemt, ko šeit likt. Kā izveidot prezentāciju, kas cilvēkiem patiktu? Vienmēr turieties pie mērķa, ko vēlaties sasniegt ar savu prezentāciju. Ikviens teikums vai dizaina vienība jūsu prezentācijā tuvina skatītāju šim mērķim vai nē. Pirms jūs lemjat par nepieciešamā marketinga materiāla iekļaušanu, jums ir jāatbild uz 2 svarīgiem jautājumiem – kāpēc un kam?


Kāpēc šis slaids prezentācijā ir svarīgs? Vai tam ir vieta jūsu stāstā, vai tas pastiprina jūsu pozīciju? Un kam? Kam jūs rādīsiet šo prezentāciju? Kas viņus uzrunās, kas ir tas, ko viņi patiesībā vēlas dzirdēt, lai izlemtu jums par labu?

Kāds ir mērķis jūsu prezentācijai? Lūk, prezentāciju patiesie iemesli un mērķi:
Kāds ir mērķis jūsu prezentācijai? Lūk, prezentāciju patiesie iemesli un mērķi:
– Palielināt zīmola un pārstāvētās kompānijas vērtību;
– Pārliecināt piešķirt investīciju vai atbalstu;
– Prezentēt partneriem jūsu uzņēmuma iespējas;
– Uzskatāmi parādīt pakalpojuma priekšrocības;
– Kvalificēt uzņēmumu turpmākai dalībai;
– Pārliecināt auditoriju par kāda fakta patiesumu.

Kas ir jūsu mērķa auditorija?

Klasisks jautājums, kam ir īstā vieta arī veidojot prezentācijas materiālu. Jums ir jābūt informācijai, kas ir klausītāji. Vai jūs esat uzaicinājuši šos cilvēkus vai arī jūs esat uzaicināts runāt kādas auditorijas priekšā? Vai varat noskaidrot no organizatora, kas ir aicināti kā klausītāji? Ko tie pārstāv, kāds ir to amats vai pārstāvētā profesija? Vai tie ir vadītāji vai speciālisti? Kāda ir ģeogrāfija?

Atbildes uz šiem jautājumiem jums palīdzēs noteikt toni, stilu un veidu, kā uzstāties. Vai un kādi joki varētu būt piemēroti? Kādas krāsas lietot vai tieši otrādi, prezentācijā nelietot? Kādi atslēgas vārdi šobrīd šajā nozarē ir aktuāli? Cik auksta vai silta ir auditorija? Stīvi valdes locekļi uzvalkos bez emocijām vai arī radošo profesiju pārstāvji, kas mācās ko jaunu?

Padomi prezentācijai aukstai auditorijai

Šie cilvēki nereti pat īsti nenojauš par jūsu eksistenci un nereti tiem jūsu pakalpojums nav nepieciešams. Šādā situācijā jums ir jāiepazīstina ar sevi un savu pārstāvēto uzņēmumu, pirms jūs prezentējat produktu vai piedāvājumu. Ir būtiski, ka jūs prezentējat sasniegumus, panājumus vai pat pārākumu tirgū un pierādījumus, kas nostiprina pozīciju – jūs esat vērā ņemams sarunu biedrs un pārstāvat uzņēmumu, ko ir vērts uzklausīt.

Padomi prezentācijai siltai auditorijai

“Silta” auditorija parasti ir tā, kurai jau ir bijusi saskare ar jums vai jūsu pārstāvēto uzņēmumu. Jūs pārstāvat to pašu nozari vai produktu, kas tirgū jau ir zināms. Šajā gadījumā prezentācijā ir svarīgi sniegt vairāk informācijas par produktu, dot skatu no malas vai pat no iekšienes, parādot produkta labās īpašības vai priekšrocības jaunā gaismā, kas ir ne tikai praktisku aprēķinu prezentēta, bet arī satur emocionālo saikni.

Uzņēmuma prezentācijas struktūra

Mēs iesakām sekojošu struktūru kā sākuma punktu jūsu prezentācijai:

  1. Piedāvājuma apraksts – no kā tas sastāv, kā tas strādā..;
  2. Kāpēc klientiem būtu nepieciešams šāds produkts vai pakalpojums – kādas problēmas tas risina un ar kā palīdzību?;
  3. Priekšrocības klientam – ko tieši klienti saņems?;
  4. Atšķirības. Ar ko šis piedāvājums atšķiras no pārējiem līdzvērtīgiem tirgus piedāvājumiem?;
  5. Kas ir auditorija šim piedāvājumam – kurš varētu būt ieinteresēts produktā?
  6. Unikālas iespējas – tas unikālais, kas raksturo tikai jūsu produktu vai pakalpojumu;
  7. Jūsu sasniegumi skaitļos – nereti fakti un skaitļi ir daiļrunīgāki nekā teksta argumenti;
  8. Rezultāti – šis iekļauj arī atsauksmes, sasniegto apjomu un iegūto pozīciju.

Šāda struktūra būs piemērota vairumam gadījumu, kad vēlaties prezentēt uzņēmuma produktu vai kādu konkrētu piedāvājumu. Sākotnēji mēs radām interesi par produktu, tad vajadzības un problēmas, ko tas atrisina, tad argumentus kādēļ šis produkts ir efektīvāks, nekā citi konkurējoši produkti. Un visbeidzot, ja izdodas, prezentējam to kā tirgus līderi konkrētā uzdevumā, ko pamatojam ar tirgū sasniegto, lietotāju atsauksmēm un ieteikumiem. Visbeidzot, aicinājums uz rīcību. Konkrēti – kur, kad un kā to var iegūt?

Noteikti izmantojiet:

  • Sloganus, kas pastiprinās frāzes un jēgu;
  • Skaitļus, jo bez skaitļiem nav pārliecības;
  • Argumentus aprakstošajā daļā;
  • Sarakstus – organizētu, normētu informāciju;
  • Virsrakstus ar jēgu.

Pasūtīt prezentāciju no aģentūras nereti ir vieglāk, jo aģentūra “raudzīsies no malas” un uzdos virkni noderīgu jautājumu, kas jums pašiem varētu neienākt prātā, ja saskaraties ar savu produktu ikdienā. Jūs savu produktu labi pazīstat un jums var veidoties maldīgs priekšstats, ka arī citi tirgus dalībnieki to pazīst, tomēr tā nebūt nav. Tāpat aģentūra ikdienā strādā ar tekstu sagatavošanu, īsināšanu un loģisku prezentācijas gaitu. Aģentūras rīcībā ir nepieciešamā programmatūra, attēlu katalogi, iespējas veidot ikonas un ilustrācijas, kas nebūt nav pa spēkam jebkuram cilvēkam, kas saskaras ar nepieciešamību veidot prezentāciju.

Mēs priecāsimies jums palīdzēt! – Lūdzu lasiet vairāk, kā mēs varam izveidot jums prezentāciju. Ja jums ir jautājumi, aicinām sazināties ar mums.