Uzņēmuma mājas lapa – 6 principi veiksmīgai mājaslapai
Mājaslapa ir virtuāla pārdošanas un klientu apkalpošanas vide, kas strādā 24/7. Kas ir veiksmīgas mājaslapas pamatā? Labs dizains? Pārliecinošs piedāvājums? Izsmeļoša un skaidrojoša informācija par produkciju un pakalpojumiem? Atbilde slēpjas kvantitatīvos un kvalitatīvos mājaslapas rādītājos, kas ir precīzi izmērāmi, bet ne mazāk svarīgi – pārliecībā.
Tā ir vietne, kas prezentē apmeklētājiem savus sasniegumus, vērtības un principus zīmola komunikācijas ietvaros. Uzņēmums ir dzīvs un mainīgs organisms un mājaslapai jāatspoguļo izaugsme. Lai būtu izdevusies lieliska un funkcionāla mājaslapa, mēs pieturamies pie šiem 6 principiem:
Liela daļa uzņēmēju cikliski pārtaisa mājaslapas. Pašam faktam, ka mājaslapai ir dzīves cikls un amortizācijas periods, nav ne vainas. Biežāk pie vainas ir veids, kā un kāpēc tas tiek veikts.
Tipiski iemesli, kāpēc mājaslapa ir jānomaina
Uzņēmumā mainās marketinga vadītājs, kam ir cita pieredze, citas prasības. Mājaslapa ir pamesta novārtā un informācija par uzņēmuma produkciju vai cenām neatbilst realitātei. Uzņēmēji šādos gadījumos pat aicina neapmeklēt mājaslapu. Nereti uzņēmumā vairs nevar atrast ne piekļuvi mājaslapas satura rediģēšanai, nedz atceras, kas to vispār ir veidojis.
Rezultātā – nav ilgtermiņa sadarbība ar izstrādātāju, uzņēmuma mājaslapai netiek nodrošināta nekāda pēctecība. Pēc 5 līdz 8 gadiem uzņēmums visu sāk atkal no nulles, bez jebkādas kvalitatīvas nomērītas informācijas, kas tieši esošajā mājaslapā nestrādā un kāpēc.
Šie nav labi un pārdomāti lēmumi. Pasūtītājs nav spējīgs pamatot, kā mājaslapai ir jāfunkcionē savādāk.
Patiesie iemesli, kāpēc mājaslapa nepilda savu funkciju droši vien ir sakņojušies lēmumos, kādēļ tā ir izveidota, kā arī tajā uzmanībā, kas tai ir veltīta. Vai mājaslapai tika uzstādīti mērķi un mērīta to izpilde?
Pareizi iemesli, kādēļ mājaslapa ir jāpārtaisa
Mājaslapas apmeklējums ir krities nevis sezonālu svārstību dēļ, bet pēdējo 12 mēnešu laikā kā tendence. Mājaslapas kvalitatīvās metrikas, kā piemēram, apmeklētāju iesaiste, laiks, lappušu skaits, ko tie apskata, krītas.
Mājaslapas satura, marketinga vēstījumi, produkcijas apraksti, dizains vai tehnoloģija vairs nav spējīgi pārdot produktu vai pakalpojumu. Esošā tehnoloģija, kaut uzturēta, nav perspektīva raugoties uz turpmāko 5 vai pat 7 gadu ekspluatācijas periodu. Ir uzkrājušies skaitliski mērījumi un pārdošanas dati, kas pierāda, ka ir mainījušies lietotāju paradumi vai vide, pērkot jūsu pakalpojumu.
Šie ir labi uz datiem balstīti lēmumi. Ir iespējams izdomāt kā tieši savādāk ir jāstrādā jaunajai versijai.
- Vai ir problēmas ar esošo mājaslapas izstrādātāju? Vai tas ir pajucis, aizņemts vai izvairās no kontakta? Šīs ir pazīmes, kad būtu jāmeklē jauna mājaslapas izveides aģentūra. Argumentēts aģentūras viedoklis, rūpīgi izpētot esošo situāciju var jums palīdzēt.
- Vai mājaslapas vide vai tehnoloģija ir atjaunojama? Cik droši ir, ka esošais risinājums būs darbspējīgs arī pēc gada vai diviem? Nereti investīcijas novecojušā tehnoloģijā ir tikai īstermiņa risinājumi.
- Vai ir mainījies uzņēmuma zīmols, grafiskais standarts? Iespējams, ir notikusi uzņēmumu apvienošanās vai mātes kompānija ir mainījusi firmas stilu. Šādā gadījumā ir jāmaina vismaz izskata daļa. Tehnisks jautājums, vai lapas dizains ir nodalīts no satura un funkcionalitātes, lai to varētu nomainīt pret jaunu?
- Mainās biznesa modelis, esošās klientu apkalpošanas izmaksas klātienē ir par augstu? Šādos gadījumos viennozīmīgi mājaslapa ir jāmaina no informatīvas uz aktīvu online klientu apkalpošanas centru.
- Mājaslapa ir ok, bet mūs kāpēc mūs neatrod Google? Šajā gadījumā ir jāstrādā ar mājaslapas saturu un, iespējams, jāatrisina faktori, kas traucē Google nolasīt saturu vai bloķē attēlojumu. Kad tas sakārtots, tad ir laiks arī kampaņām.
- Mūs neapmierina esošā sadarbība, meklējam jaunu partneri. Mājaslapai ir potenciāls, kas jānovērtē un jāiet uz priekšu, uzstādot un nomērot mērķus katram mēnesim, veicot uzlabojumus.
- Mūsu esošie partneri ir labi izstrādātāji, taču izskats un pārdošanas veicināšana tiem ir sveši. Mēs varam piedāvāt tieši marketinga pakalpojumu paketi, nodrošinot sadarbību vienā valodā un līmenī ar esošo izstrādātāju.
- Mūsu mājaslapa strādā, bet kāpēc mums pērk tikai pa vienam produktam? Mājaslapa ir jāuzlabo ieviešot virtuālo konsultantu un automatizētu klātpārdošanu, lai tās saturs atbilstoši situācijai mainās un sekmē pārdošanu.
- Kāpēc mūsu mājaslapa tik lēni lādējas? Iespējams, ir jāoptimizē kods un attēli, jāmaina serveris, jāatjauno programmatūra, jāiespējo kešings vai jāizmet viss liekais, kas nav jālādē.
- Mēs esam motivēts un sadarbspējīgs ilgtermiņa partneris.
- Mums ir zināšanas par mājaslapām, kas balstās uz mūsu kolēģu daudzu gadu pieredzi.
- Mēs esam digitālā marketinga speciālisti, kas specializējas uz B2B biznesa digitālo pārdošanas kanālu izveidi un B2C pārdošanas automatizāciju.
- Mēs nodrošinām vienas-pieturas pakalpojumus, sākot ar mājaslapas prasību definēšanu, dizainu, programmēšanu, satura izstrādi, tulkošanu, SEO, reklāmu un uzturēšanu.
- Esam izstrādājuši dažādas sarežģītības pakāpes mājaslapas sākot no vienkāršas landing tipa, korporatīvās eksporta tirgum domātās, tūrisma, pašvaldību kā arī e-komercijas lapas.
- Esam pastāvīgs sadarbības partneris SEO uzlabojumos, nospraužot un sasniedzot klientiem jaunus apmeklētības griestus.
- Esam ārvalstu uzņēmumu lokalizācijas partneris, īstenojot mājaslapu austrumeiroipas tirgus versijas.
- Skatīt → mājaslapu portfolio darbus.